رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به رتبه اول این استان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک قضایی از صدور ۶ ساعته گواهی سوء پیشینه و ترتیب اثر لوایح در کمتر از ۱۱ ساعت خبر داد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دادگستری استان هرمزگان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک قضایی مرتبط با لوایح و سوءپیشینه‌ها مقام اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

او  با بیان اینکه شاخص هایی، چون زمان ترتیب اثر لوایح بر اساس میانگین ساعت، گزارش صدور گواهی سوء پیشینه بر اساس میانگین زمان پاسخ دهی و نسبت دادخواست و شکوائیه ارجاع نشده به کل دادخواست‌ها و شکوائیه‌ها در این رده بندی از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است، گفت: با توجه به آمار مندرج در کتابچه نظارتی در همه این شاخص‌ها دادگستری استان هرمزگان رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در خصوص گزارش ترتیب اثر لوایح بر اساس میانگین ساعت پاسخگویی، استان هرمزگان تعداد ۱۸ هزار و ۵۴۹ لایحه را در طول یکماه با میانگین ۱۱ ساعت ترتیب اثر داده است.

مجتبی قهرمانی گفت: بر اساس گزارش مندرج در کتابچه نظارتی مرکز آمار و برنامه ریزی قوه قضاییه مربوط به اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، میانگین پاسخگویی و ترتیب اثر لوایح در سطح کشور ۲۴ ساعت است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اشاره به اینکه میانگین پاسخگویی به درخواست صدور گواهی سوء پیشینه الکترونیک در سطح کشور، ۱۱ ساعت بوده است، گفت: در شاخص زمان پاسخ دهی به درخواست‌های صدور گواهی سوء پیشینه الکترونیک نیز دادگستری استان هرمزگان با صدور ۵ هزار و ۴۵۶ گواهی در ماه به صورت میانگین در کمتر از ۶ ساعت به درخواست متقاضیان پاسخ داده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه با بیان اینکه استان هرمزگان همواره به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک قضایی در سطح کشور مطرح است، گفت؛ افزایش رضایتمندی مراجعین، شفافیت در عملکرد، جلوگیری از فساد، تسهیل امور مردم، تسریع در رسیدگی ها، کاهش اطاله دادرسی و صرفه جویی در هزینه‌ها از مهمترین فواید و مزیت‌های ارائه خدمات الکترونیک قضایی است.

قهرمانی گفت: خدمت رسانی مطلوب از گفتمان‌های دوران نوین تحول قضایی است و رئیس محترم قوه قضاییه همواره بر آن تأکید نموده‌اند.

او گفت: خدمت رسانی مطلوب باید از ویژگی هایی، چون ارزان، سریع و کم فرآیند بودن برخوردار باشد و به همراه بی نیازی به مراجعه مردم، همراه با تکریم و سلامت اداری باشد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان، پرمنفعت بودن، در دسترس بودن و قابل ارزیابی بودن با بهره مندی از فناوری و تکنولوژی را از دیگر ویژگی‌های خدمت رسانی مطلوب عنوان کرد.

او در پایان، موفقیت‌های دادگستری استان هرمزگان در حوزه فناوری اطلاعات را مرهون توجه به توصیه‌های ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم هوشمندسازی دستگاه قضایی و نتیجه حرکت جهادی قضات و کارکنان دادگستری استان در جهت اهتمام به کار و تلاش و دقت در امر خدمت رسانی به مردم برشمرد و از زحمات آن‌ها به ویژه در معاونت آمار، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات تقدیر و تشکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.